Monday, May 23, 2011

Tre Gratis iPhone Apps til å holde deg i form på veien

Analyse: Ernæring, trening og fokus - disse tre gratis iPhone apps bidra til å holde deg frisk.

Ved Valerie Potter, Computerworld den 22 mai 2011 03:00

Hvis du er som meg, du er ganske bra om trening og spise riktig hjemme, men alle dine gode vaner gå ut av vinduet når du reiser. Men på en fersk 10-dagers tur, fant jeg tre gratis iPhone apps (to av dem er også tilgjengelig for andre smarttelefonen plattformer) uvurderlig for å holde meg frisk.

En stor hinder for å holde seg i form på veien er å finne et sted å trene. Jada, hoteller har ofte treningsøkt rom eller bassenger, men de kan føle seg litt skummel. Selv går eller jogger utendørs kan være vanskelig eller usikker. Som en urban veksa, jeg er alltid forferdet over mangelen på fortauene i America's forsteder og mindre byer.Og mens de fleste større byer har fortau, er det lett å vandre inn i utrygge områder når du er på ukjent grunn.

Det er derfor jeg er så fornøyd med Nike Training Club app. Det gir nesten hundre øvelser organisert i dusinvis av 15 - til 45-minutters økter, mange av dem krever ingen vekter eller annet utstyr, og kan gjøres stort sett overalt.

Du kan se en kort video demonstrasjon av hver øvelse for riktig form. Og heller enn å bli tvunget til å lytte til andres irriterende musikk, velger du en spilleliste eller album fra din egen iTunes-biblioteket til å følge hver treningsøkt.

Jeg fant det enkelt og morsomt å gjøre disse raske treningsøkter på hotellrommet mitt og venners gjesterom på turen min - en flott måte å motvirke den neste store reise fallgrube: mat.

Til tross for sin dumt navn, er MyFitnessPal en stor hjelp her. Mens det er litt mer vekt enn jeg ønsker på "å miste vekt" i motsetning til "å spise riktig," dette kaloriteller viser grunnleggende informasjon om maten du spiser.

Bare skriv inn alt du spiser inn i app, og den søker sin enorme database for å finne sannsynlige kamper, sammen med kalori og næringsinntak for hver. Samme gjelder for trening: Fra hagearbeid til kajakk, finner du massevis av øvelser i MyFitnessPal's database, sammen med tilsvarende antall forbrente kalorier per minutt.

Skriv TMSoft's White Noise Lite app, som tilbyr 10 beroligende lyder som bølger krasje, regn helle og sirisser kvitrende. Sannheten skal sies, jeg fant ikke alle lydene beroligende, og det er andre hvite støy programmer der ute som tilbyr mange flere lyder - men så vidt jeg er bekymret, jeg trenger bare en lyd som fungerer for meg.

I motsetning til noen hvit støy apps, kan White Noise Lite fortsette å spille lyden selv når programmet er minimert, jeg fant det nyttig å kunne gjøre en siste oppgave i en annen app uten å måtte stoppe og starte den hvite støyen. Hvis du liker, kan du sette timere for å stoppe lyden om natten og spille en alarm om morgenen.

Mitt neste mål er å finne en god yoga app.

No comments:

Post a Comment