Wednesday, March 23, 2011

Min 2 000 kr laptop Kan slå på 5000 kr Tablet

Av Tom Dunlap, PCWorld 21 mars 2011 16:00
Overalt hvor jeg går i disse dager, mine venner slam bærbare datamaskiner. De forteller meg PC-en av valget er en døende rase og synge lovsanger om sin nye, "post-PC" Apple iPad.
Lenovo ThinkPad X30They forsiktig trekke ut sine Apple-enheten. Jeg beundrer si det og så: "Så hvor du setter inn DVDen Hvordan du gjør bang ut en lang e-post på en touch tastatur Oh, og gjett hvor mye mindre jeg betalte for min lille Lenovo ThinkPad X30 laptop enn du gjorde? for iPad. "
Jeg erkjenner at iPad er tynn, lett, og enkelt å reise med, og jeg forstår fordelene av bærbar underholdning. Men hvis du ikke trenger prestisjen av å ha den siste og største-tech, tror jeg du kan få alt dette og mye mer for mye mindre enn kostnaden for en ny tablett. Alt du trenger å gjøre er tote rundt en annen measly pund eller to.
Hvis du er villig til å ta sjansen på brukt utstyr, kan du finne litt eldre bærbare datamaskiner på Craigslist starter på ca 2 000 kr. Sjekk også ut PCWorld's Daily tilbud.
Mine grunner
Her er de viktigste årsakene til at jeg tror min brukte ThinkPad - som jeg betalte ca 2 000 kr for - knuser iPad to, som ny, starter på 5 000 kr og kan kjøre mer enn 8 000 kr, avhengig av konfigurasjonen. (Selvfølgelig, brukte en iPad en pris ville bli lavere, på Craigslist, prisene begynte på rundt 4 000 kr på den dagen jeg sjekket.)
Min ThinkPad har en CD-og DVD-spiller / brenner: Hvis du er i permanent lagring av bilder, musikk eller filmer, eller hvis du er seriøs om sikkerhetskopiering av harddisken og programmer, trenger du sannsynligvis å brenne plater innimellom. Dine slektninger i Indiana trenger en kopi av videoen av fetter Paul's tromme solokonsert, eller de vil gjerne se på en CD med bilder tatt under din natt tur til Alcatraz. Du kan ikke stappe alt inn på Facebook.
Den har et fysisk tastatur: De fleste iPad brukere gjerne innrømme skrive data-intensive tekst på tavle's touch tastaturet er vanskelig. Jeg går videre: Jeg oppdager skrive på en touch-tastatur. Som PCWorld anmelder Jon L. Jacobi legger sarkastisk det: "Overpriced pads:. Berøringsskjermer uten tastatur Hvor nyskapende." Spinkel, add-on keyboards ikke klippe den. Gi meg en solid, innebygd bord som en på ThinkPad mine. Det er en av de beste bærbar tastaturet noensinne, og jeg fremdeles liker old-school Trackpoint Eraserhead markøren kontroll.
Den har mye mer lagringsplass: Hvis du ønsker å laste ned og lagre tonn med anstendig kvalitet filmer, TV-programmer, filmer, musikk, PowerPoint presentasjoner, PDF-filer, og lignende, faller iPad 2 maksimale 64 GB lagringsplass korte. Selv 250GB lagringsplass på en anstendig laptop fylles opp raskere enn du kunne forvente. (Jeg unner deg at du enkelt kan sikkerhetskopiere nesten hva som helst til eksterne lagringsmedier eller til en sky-basert tjeneste.)
Det har nyttig og allsidig porter: Ingen USB-porten på en iPad? Klart du kan kjøpe en kostbar adapter, men hva hvis du ønsker å koble til en mus, digital kamera, og / eller skriver? Så mye for iPad glatte linjer og brukervennlighet. Å kunne sette inn en USB-enhet eller en minnebrikke til min laptop er viktig for meg.
Som for Apples iPad, her er noen av mine minst favoritt ting om det.
Apple iPad 2Den iPad ikke støtter multitasking: Som et resultat, kan jeg ikke høre på sport snakke radio på nettet, sjekk for å se om lille Charlie har bitt andres finger, og skriver bloggen min, alt på samme tid. Slike allsidighet er derfor jeg elsker mobile datamaskiner - og den alene vil sikre min troskap til bærbare datamaskiner.
Det er begrenset av grensene for iTunes: Jared Newman, en PCWorld blogger, oppsummerte: «Selv om du aldri synkroniserer et enkelt stykke av media fra en datamaskin til en iPad, du fortsatt trenger iTunes på en PC eller Mac for å holde Tabletten er programvaren oppdatert. Dette må endres, "skrev han i dag @ PCWorld blogg.
Batteriet er ikke utskiftbar: Jeg vet iPad har respektable batterilevetid, men hvis du noen gang må arbeide på en lang fly tur, og i en kafé uten tilgjengelig strømuttak, trenger du god batterilevetid og en back-up celle som er enkel å installere. Dette er ikke mulig på noen modell av iPad. Som på alle andre Apple mobile enheter, er batteriet forseglet og nonreplaceable.

No comments:

Post a Comment