Tuesday, April 5, 2011

Fem mer Android Apps for IT-eksperter


Av Mark Gibbs, NetworkWorld

Forrige uke jeg begynte å se på Android apps som jeg tror det peeps behov og lovet mer av det samme for denne uken: Voila!

Til å begynne med, jeg har flashlights--apps som bruker skjermen eller kameraet blinke LED for belysning av aktiviteten. Hvordan nødvendig er apps som slå smartphone $200 til $300 til $6 lommelykt? Utrolig nødvendig, fordi det er alltid i lomma når du er delving rundt på baksiden av et stativ for utstyr? En lommelykt?Nope. Din smartphone? Jepp.

Hvis du har en telefon som Verizon HTC utrolig som har en kamerablitsen fungerer dette bra. For andre telefoner som T-Mobile Galaxy S G4, er det eneste valget til skjermen for å være lyskilden, hvilke er fortsatt bedre enn ingen lys i det hele tatt.

Min favoritt gratis lommelykt, er fordi det er enkelt, Mag lommelykt, som ser ut som det det hevder å være, en Maglite lommelykt. Klikk på skjermen av/på-bryteren til (d'oh)-bryteren lyset på og av, og klikk Dimmer og Brighter etikettene på lommelykten på skjermen til å bli lysere og mørkere lyset. Vurdering: 5 av 5.

Jeg også liker gratis farge lommelykt, som kan styre kameraet flash (Hvis telefonen har en) og/eller bruke skjermen for meldinger. Dette fungerer bra, men jeg er ikke sikker på hvordan og når jeg måtte ha et ord, slik som "Hjelp", fungerer som en strobe eller flash politiet farger-skjerm. På den annen side, kan den animerte spiral være nyttig for hypnotizing brukere til å tro at alt arbeider fin og at de bør flytte sammen som dette er ikke droid de leter etter. Vurdering: 4 ute av 5 (jeg får også 5 ute av 5 for min "Star-Wars" referanse).

En Android verktøy som jeg elsker er Ulysse gizmoer, en gratis Flerfunksjons app som inkluderer et kompass, speedometer, GPS status report, en boble nivellerer, en clinometer og en magnetometer. Du kan angi veipunkter på Google Maps og dele din posisjon av en rekke metoder, inkludert Bluetooth, e-post og andre installerte kommunikasjonstjenester (selv om det ikke fungerer med Dropbox). Jeg faktisk brukt boble nivå for nivå en 19-tommers rack, men hva jeg virkelig elsker denne app er kjempefint brukergrensesnittet og dens rene geekiness. Vurdering: 5 av 5 (jeg vil gi den en 6 hvis jeg kunne).

Hvis du er alvorlig i sporing hvor du går vil du har oppdaget underverkene av utmerket GPS apps på Android, og for mange av dem, deres utmerket integrasjon med Google Maps. Blant de mange gratis verktøyene jeg har prøvd er det en som umåtelig appellerer til meg ikke bare fordi det er utrolig nerdete og ambisiøse i funksjonaliteten, men også fordi det er faktisk er nyttig. Verktøyet er GPS Essentials.

Denne app rapporterer om alle ting du ønsker å vite om hvor du tar med GPS, høyde, hastighet, batterikapasiteten, peiling, klatre, kurs, dato, avbud, avstand, beregnet tid av ankomst, breddegrad, lengdegrad, maksimal hastighet, minst mulig fart, faktisk fart, sann hastighet, soloppgang, solnedgang, ned, måne opp og måne fase.

Det er også en "heads-up" visningsmodus i overlegg bildet fra kameraet med indikatorer for veipunkter du angir, så du panorere kameraet dine veipunkter er superimposed på visningen, integrasjon med Google Maps og veipunkt import og eksport i Google Earth KML-format! En annen 5 ute av 5 ratifisere.

For de ekte GPS junkies blant dere har jeg også å anbefale gratis GPS Test app.Hvis du ønsker en enklere sammendrag av GPS målinger, er dette programmet utmerket! Ennå en annen 5 ute av 5 ratifisere!

No comments:

Post a Comment